Olemme kertoneet aiemmissa Itäportti -lehdissä ja muiden kanaviemme kautta siitä, kuinka Jumala on avannut IRR-TV:lle ovet hedelmälliseen työhön. Kaiken kaikkiaan 16 satelliitti TV-kanavaa välittää päivittäin vähintään sadalle miljoonalle ihmisille sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen evankeliuminsa muuttavasta voimasta.  Eri ohjelmaformaattien kautta näitä ohjelmia voi potentiaalisesti katsoa jopa 1.3 miljardia ihmistä arabian-, farsin-, amharan-, sudaninarabian- ja tadzikin kielillä. Ohjelmapalautetta tulee kuukausittain keskimäärin 200 000 kappaletta.

Kiitämme kaikkia työmme ystäviä esirukouksistanne ja tuestanne, jotta näitä ohjelmia on voitu jatkuvasti lähettää jopa koronapandemian aikana. Tässä teille maistiaisia kylvönne hedelmistä, joille Jumala on antanut kasvun.

Rachid Marokosta

Rachid on nuori, joka katselee säännöllisesti meidän TV-ohjelmiamme ja on aktiivinen Facebook ystävämme. Meidän seurantatyötiimimme on ollut yhteydessä häneen päivittäin. Myöhemmin eräs veli seurantatyötiimistämme vieraili hänen luonaan Casablancan ulkopuolella sijaitsevassa kylässä ja antoi hänelle kristillistä kirjallisuutta luettavaksi. Rachid rohkaistui todella paljon siitä ajasta, jota hän sai viettää yhdessä tämän veljen kanssa. Hän kysyi monia kysymyksiä, jotka poukkoilivat hänen mielessään ja joihin hän tarvitsi vastauksia. Hän kertoi myös omista kamppailuistaan ja perheongelmistaan.

Rachid päätti elää Jumalalle alamaisena ja haluisi seurata Kristusta, joten niinpä hän antoi elämänsä Jeesukselle ja on edelleen opetuslapseusprosessissa. Rachid ei tiedä edelleenkään kovinkaan paljon Kristuksesta ja meidän tiimimme auttaa häntä palvomaan ja rukoilemaan Jumalaa Facebookin kautta

Amine Algeriasta

Amine asuu Länsi-Algeriassa ja hän rakasti aiemmin Islamia ja hänellä oli tapana saarnata sitä, mutta hän ei tuntenut lainkaan sisäistä rauhaa tehdessään sitä. Hänen ystävillään moskeijassa oli tapana painostaa häntä kasvattamaan partaansa. Hän koki sen epämukavana, koska jotkut heistä lakkasivat puhumasta hänelle vain siksi, koska hänellä ei ollut partaa. Eräänä päivänä hän istui kotonaan ja katseli Kingdom Sat -satelliittikanavaa. Hän etsi sieltä jotain, millä voisi hyökätä kristittyjä vastaan.

Myöhemmin hän alkoi tutkimaan kristinuskoa ja lukemaan Raamattua. Hän alkoi myös soittamaan meidän seurantatyötiimillemme keskustellakseen joistain aiheista. Erään kerran hän soitti kysyäkseen seurakuntayhteydestä. Meidän tiimimme antoi hänelle Oranissa sijaitsevan seurakunnan osoitteen, jonne hän meni ja antoi siellä elämänsä Herralle ja hänestä tuli heidän soluryhmänsä jäsen. Siitä alkaen Amine on katsonut kristillisiä TV-kanavia ja käynyt seurakunnassa kerran kuukaudessa.

Rukousaiheita muslimaista

Rukoilethan Nahidin puolesta Iranissa!

”Olen Iranissa asuva musliminainen. Olen tuntenut itseni eksyksissä olevaksi jo jonkin aikaa enkä tiedä nytkään, minne olen matkalla. Minun aviomieheni on äkkipikainen, julma ja väkivaltainen. Vaikka minulla on kaksi poikaa, en saa taloudellista tukea, eikä minulla ole ketään ihmistä missään, jonka puoleen voisin kääntyä. Vanhempani ovat jo nukkuneet pois ja minun kaikilla sisaruksillani on oma elämänsä. Olen todella yksinäinen. En voi jakaa kipuani kenenkään kanssa; he eivät kuitenkaan pysty auttamaan minua. Tuntuu ikään kuin Jumalakin olisi unohtanut minut eikä vastaa minun rukouksiini. Kun itkin itkujani, sain silloin teidän rohkaisevan viestinne, joka rauhoitti minun sieluni. Kiitos teille.”

Rukoilethan Khalidin puolesta Egyptissä

Khalid tuntee sisäisesti vahvaa hyljeksintää Islamia kohtaan johtuen monista ristiriidoista ja hyvän elämän esikuvan puuttumisesta omaan elämäänsä. Hänen mielestään Islamissa kukaan ihminen ei ole häntä varten– ei edes itse profeetta Mohammed ollut paras esimerkki ihmiskunnalle.

Hän ei löytänyt ketään parempaa hyvän elämän esikuvaa kuin Jeesuksen, Marian pojan. Khalidilla oli vahva halu oppia tuntemaan Kristus, mutta hän pelkäsi perhettään ja ystäviään, jopa kristittyjä ystäviään. Siksi hän piti parempana etsiä vastauksia Internetin ja Satelliitti kanavien kautta. Hän koki, kuinka ohjelmat koskettivat hänen sydäntään ja ne toivat hänelle Jumalan äänen. Niinpä hän halusi tietää lisää pelastuksesta. Hän näppäili puhelimeensa TV-ruudussa näkyvän numeron ja otti yhteyttä seurantatyötiimimme. Meidän tiimimme kertoi hänelle Kristuksen rakkaudesta ja anteeksiannosta, ja siitä, kuinka Jeesus on paras esimerkki meille, koska hän on lihaksitullut Jumala. Tiimimme kertoi hänelle myös, että Jeesus tuli jokaista ihmistä varten, ei vain tiettyä ihmisryhmää varten. Khalid kertoi meille, että hän haluaa opiskella ja oppia enemmän Kristuksesta.”

Tarvitsemme edelleen esirukouksiasi ja tukeasi näiden niukkojen aikojen keskellä, jotta voimme jatkossakin lähettää näitä TV-ohjelmia sadoille miljoonille muslimeille. Voit tukea näiden ohjelmien tuotantoa ja lähettämistä viitteellä 8853 tästä linkistä.

Lämmin kiitos mukanaolostasi! Suojelkoon Jumala sinut terveenä nykyisen pandemian keskellä ja antakoon sinulle voimaa edistää Hänen valtakuntansa leviämistä maan päällä.

Hani Henein IRR-TV:n Arabiosaston johtaja

Ari Talja