Se löytyi -mission medianäkyvyys ajoittui 19.9.–16.10.2022 väliselle ajalle. Missio näkyi ja kuului eri mediakanavissa niin, että jokaisen suomalaisen voidaan katsoa kohdanneen mission ja sen sanoman tavalla tai toisella median kautta.
Kirja jaettiin 2,2 miljoonaan talouteen. ”Vaikka jakelussa oli jonkin verran puutteita, puhutaan edelleen todella merkittävästä osasta suomalaisia, jotka saivat missiokirjan luettavakseen”, missiokoordinaattori Onni Haapala kommentoi.
Alfa-TV:llä ja TV7:llä esitettiin missiokertomuksia televisioversioina. Pelkästään Alfa-TV:n kautta missiokertomuksia katsottiin huimat 502 146 kertaa. Mission nettisivuilla vieraili 92 000 suomalaista. Facebookissa missiomainoksia näytettiin 3,4 miljoonaa kertaa ja nuorten suosima TikTok sai 3,9 miljoona katselua. Noin 17 000 TikTok-käyttäjää katsoi missiokertomuksen pidemmän version sosiaalisesta mediasta.
Radiokanavilla pyöri missiomainos, jonka radiokanavien yhteistyöelin Radiomediat raportoi saavuttaneen 73,3 % koko väestöstä. ”Miten muuten me tavoittaisimme tällaiset määrät suomalaisia kuin median avulla?”, kysyy Haapala. Lisäksi ulkomainokset, sanomalehdet ja monet muut mainoskanavat toivat missiosanomaa esiin.
Tapahtumat
Seurakunnat järjestivät noin tuhat erilaista tavoittavaa tapahtumaa ympäri Suomen. Mission pääjuhlat, joita järjestettiin
eri maakuntakeskuksissa, kuten Tampereella, Jyväskylässä, Mikkelissä, Oulussa, Lappeenrannassa, Hämeenlinnassa, Rovaniemellä, Lahdessa ja Turussa, vetivät salit täyteen useimmissa paikoissa. Maakuntien puheenjohtajien palaverissa
pastorit kertoivat, kuinka paljon tilaisuuksissa oli ihmisiä. Yhteenlaskettuna pelkästään pääjuhlissa kävi reilut 10 000 henkeä. Jokaisessa tilaisuudessa rukoiltiin pelastusta etsivien puolesta.
Henkilökohtaiset kohtaamiset
Seurakunnat ovat kiitettävästi jalkautuneet kaduille ja perustaneet missiokahvioita eri puolille Suomea. Näissä on keskusteltu ja rukoiltu ihmisten kanssa. Helsingissä Kontulan lähiössä Metrokappeli-seurakunta vuokrasi työmaakontin, jonka se muutti missiokahvilaksi ja kohtasi ihmisiä siellä kahvin, keskustelun, missiokirjojen ja rukousavun kautta. ”Arvioimme, että kontissa vieraili 3000–4000 ihmistä kuukauden aikana”, sanoo Metrokappelin pastori Tomi Kuosmanen.
Hedelmä
”Tällä hetkellä näkyvin hedelmä on kristittyjen kasvanut yhteys, evankelioimisinto ja rukousnäky. Jos nämä vahvistuvat, tästä ei voi muuta seurata kuin hengellinen herätys. Olemme myös tekemässä tutkimuksen siitä, miten seurakunnat ovat paikallisesti kokeneet mission onnistumisen. Tästä tulemme raportoimaan tarkemmin tulevissa Itäportti-lehdissä”, kertoo Onni Haapala IRR-TV:ltä. Tutkimuksen tulokset tullaan julkaisemaan maaliskuun alussa IRR TV:n studiolla järjestettävässä tapahtumassa, johon kutsutaan fyysisesti paikalle lähialueen seurakuntien edustajia sekä webinaain välityksellä kaikkia missiossa mukana olleiden seurakuntien edustajia.
Itäporttilehden toimitus
P.S. Lämmin kiitos esirukouksistasi työmme puolesta. Voit tukea IRR-TV:n tekemää medialähetystyötä tästä linkistä.
Trackbackit/Pingbackit